maandag 10 februari 2014

Dag 39 - zelf amandelmelk maken

Oh zat ik in het vorige blogje nog even flink te balen dat ik toch weer 2 dagen de kasten in was gedoken en mijn buik had gevuld met wat ik maar kon vinden, kwam ik er vandaag achter wat de echte aanleiding was. Ja ik was verkouden en moe, maar blijkbaar kwam ook mijn maandelijkse periode eraan. Ik had dit niet verwacht, gezien ik de vorige keer voor het eerst in mijn leven geen last had van die snaaibuien, maar deze keer dus wel. Maar het maakt wel dat ik er gelijk een stuk minder van baal, gewoon omdat ik beter snap waar het vandaan komt.

Vandaag kon ik gelukkig dan ook weer de draad goed oppakken met gezond en suikervrij eten. Het ontbijt sloeg ik even over, want ik kwam pas rond 10.30 uit mijn bed rollen. Het werd dus meer een brunch, waar ik even lekker de tijd voor nam.

Ik heb zelf amandelmelk en wentelteefjes gemaakt uit het kookboek van Amber Albarda dat ik uit de bieb leende. De wentelteefjes vond ik niet echt een succes. Maar ik vond het wel leuk om zelf amandelmelk te maken. Zo kan ik een kleine portie tegelijk maken, dat is wel handig. De pulp die overbleef na het zeven strooide ik 's avonds op de quiche die ik maakte van restjes.

zelfgemaakte amandelmelk



Brunch

wentelteefje van speltdesembrood 
met een beetje ahornsiroop

Tussendoor 's middags
Handje studentenhaver

Diner
Quiche met restjes uit de vriezer en koelkast
Ik at hierbij een restje nasi

toetje: 1 kiwi en een appeltje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten