woensdag 8 januari 2014

Dag 6 - toch weer hoofdpijn

Hoewel ik gisteren begon met een energieboost, voelde ik me vanmorgen toch weer een beetje moe en lichte hoofdpijn. Dus hup, lekker naar buiten en gelijk maar wat suikervrije boodschapjes halen, dat hielp. Er stond nog een uitdaging te wachten voor vanavond er kwam een vriendin langs en wat moest ik dan op tafel zetten? Normaal gesproken gaan we 1x per 2-3 maanden uit eten, nu had ik aangegeven liever niet uit-eten te gaan deze maand gezien mijn suikervrij uitdaging. Dus ik nodigde haar thuis uit voor het eten. Misschien durfde ze dat niet aan? Nou ja, ze kwam na het eten op de koffie, ook gezellig hoor! Maar wat moest ik dan serveren bij de koffie? Ik wilde niks wat mijzelf in de verleiding zou brengen toch suiker te eten en zonder suiker moet toch ook lekker kunnen zijn. Dus uiteindelijk vond ik een goede oplossing.

Ontbijt
2 zonnebloemzaad roggebroodjes met kaas en bieslook, 2 mandarijnen, 
een schaaltje yoghurt en een kop koffie.

Tussendoor 's ochtends
handje paranoten

Lunch (honger)

roerei met champignons, paprika, bosui, courgette, cottage cheese en pesto 
met daarbij 2 sneetjes zelfgebakken speltbrood.

Tussendoor 's middags
een zelfgebakken koekje geproefd

 Diner
Gekookte aardappels met vegetarische jus, vegetarische schijf en rode kool uit de wok.
Toetje mandarijntje

's avonds

1 Home made raw chocolate (cacaonibs, honing en kokosolie)

Dit was de eerste keer dat we rode kool uit de wok aten. Manlief en ik vonden het beide geen succes, dus dat recept gaat de virtuele prullenbak in. 's avonds maakte ik soft-baked snickerdoodles. Uit het recept haalde ik 27 koeken. Manlief vond het zo lekker dat hij er een stuk of 5 achter elkaar weghapte. Tja ook al zit hier natuurlijke suiker in, toch niet te veel van eten is mijn advies. Bij mijn vriendin vielen ze ook in de smaak net als de raw chocolate. 2 recepten die we er wel inhouden. Zelf nam ik 2 koekjes en 1 chocolaatje, wil toch ook wel oppassen met de natuurlijke suikers. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten