maandag 27 januari 2014

Dag 26

Manlief was gisteren alleen uit eten geweest met onze vrienden bij de wok. Hij kwam thuis met buikpijn en de woorden "ik eet nooit meer zoveel". Ik denk dat zijn lijf ook best gewend raakt aan gezonder eten. 's avonds eet hij natuurlijk altijd wat ik kook, maar eet ook van het zelf gebakken brood, eet de laatste tijd meer fruit en proeft ook van mijn gezondere baksels. Vorig jaar is hij door "luiheid" zoals hij het zelf noemt, 10 kilo afgevallen. Hij vindt het wel best wat ik doe, maar let niet extra op wat hij eet. Maar hij haalt ook geen extra dingen als koek, chips en frisdrank in huis. Alleen eet hij tijdens zijn werk zo nu en dan wat in de stad. Maar toch mooi dat hij door het "meeliften" toch ook wat kilootjes kwijt raakt.

Suiker laten staan wordt steeds makkelijker, ik kijk er echt niet meer naar om. Als ik maar genoeg gezonde alternatieven in huis heb, kan ik er echt zonder moeite vanaf blijven. De chocolaatjes en zoutjes uit het kerstpakket liggen nog steeds onaangeroerd in huis, dat had ik niet voor mogelijk gehouden.

ontbijt
yoghurt met peer, kiwi en zonnebloempitten


Lunch
2 boekweitpannenkoeken met guacamole en geitenkaas

Tussendoos 's middags
handje nootjes

Diner
Risotto met rode bietjes en kruidenroomkaas
Rucola en parmesan

toetje: sinaasappel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten