vrijdag 3 januari 2014

Dag 2

Ik voel me lusteloos, zouden dat nu al afkickverschijnselen zijn? En dat terwijl ik nog nauwelijks suiker at....of is het gewoon de vermoeidheid van na de feestdagen? Dag 1 ging mij goed af, na het eten als zoontje op bed ligt altijd een spannend moment, want meestal neem ik dan wel iets bij mijn decaf koffie. Zelfgemaakte chocola met honing staat in de koelkast, maar zelfs die had ik niet nodig. Super start dus!

Dag 2

Ontbijt
appeltjes even aangezet in de pan met wat roomboter,
cashewnoten, rozijnen en kaneel erbij.

Het appelmengsel in een bakje yoghurt gedaan (zo eet ik altijd het laatste beetje uit het pak)
Kopje groene thee met gember erbij

Tussendoor (ochtend) 
kopje thee, peer en kiwi met 3 paranoten

Lunch

Burgertjes gebakken met restje zuurkool van gisteren:
ingrediƫnten: paneermeel, zuurkoolstamppot, ei, feta en oregano.
Idee heb ik hier vandaan gehaald 

Zuurkoolburgertjes met sla, olijven, zongedroogde tomaatjes en komkommer.
Dressing van olijfolie, azijn, mosterd en kruiden
Tussendoor (middag) 
2 kopjes koffie met koffiemelk en water

Diner
restverwerking groente

 Met een beetje slagroom, eieren, bladerdeeg, kruiden en kaas
wordt het een quiche

Salade met pijnboompitten en dressing van olijfolie, azijn en kruiden en komkommer

Als toetje 2 mandarijntjes

's avonds
olijfjes met knoflook

De perfecte bladerdeeg heb ik nog niet gevonden. Deze is wel suikervrij, maar wel gemaakt van tarwe. Ik wil zelf nog eens experimenteren met bladerdeeg maken van spelt en dan een hoeveelheid invriezen, maar nu kies ik even voor gemak.

1 opmerking: