maandag 20 januari 2014

Dag 19 - problemen zijn er om opgelost te worden

Gisteren heb ik alle moed bij elkaar geraapt om vrienden te mailen waar we volgende week zondag gaan eten. Bellen is niet mijn sterkste kant, vandaar dat ik een mailtje heb gestuurd. Ik heb uitgelegd dat ik nu suikervrij eet en waarom en gevraagd of ze hiermee rekening willen houden bij het avondeten. Of dat ik zelf iets maak evt. ook iets voor de andere gasten. De gastvrouw reageerde redelijk begripvol. Ze vond het wel moeilijk, maar toch ook een uitdaging en dat ze het voor mij ging doen en of ik nog tips had. Ik stelde voor om het toetje te maken en nog wat linkjes met ideetjes door te sturen. Ze slooft zich altijd enorm uit in de keuken, dus ik zou het vervelend vinden als ze van alles zou koken en ik vervolgens niks zou nemen.

Maar vandaag werd manlief gebeld, het was toch allemaal wel lastig en of we niet uit eten konden gaan, voorstel was de wok. Of het nu door mijn mailtje kwam of miscommunicatie bij onze vrienden, (want hij moest 's ochtends nog werken en zij 's avonds, waardoor het allemaal lastig werd) weet ik niet. Maar voel me er toch niet helemaal happy bij. Eigenlijk is het ook te laat voor zoontje als we pas om 5 uur afspreken en om 6 uur in het restaurant zitten. Normaal gaat hij om 7 uur naar bed. Ik heb geen zin om met een vervelend moe kind bij de wok te zitten, zelf nauwelijks iets te kunnen eten en vervolgend de rekening gepresenteerd te krijgen. Dus nu is ons voorstel of een andere keer of manlief gaat alleen. Ben benieuwd wat het wordt, maar voelt wel goed om duidelijk aan te geven wat ik wel en niet wil.

En dit at ik vandaag:

Ontbijt
Yoghurt met een proefverpakking fruitmuesli met amaranth 
die ik kreeg bij de molen toen ik daar meel kocht afgelopen weekend. 
Onderin zit nog een halve peer.

Lunch
restje nasi van gisteren met 2 boekweitpannenkoeken met kaas

Tussendoor 's middags
kopje koffie met melk

Diner
met salade van veldsla en cherrytomaatjes. 
Was een beetje laat met de foto, dus hier is het al bijna op.

's Avonds had ik nog een vergadering. De gastvrouw had zelf boterkoek gebakken. Ik merk dat ik het niet lastig vind om dingen te laten staan, maar me eerder bezwaard voel naar de gastvrouw toe. Gelukkig namen de anderen wel, dus ze heeft niet voor niets staan bakken. En de anderen hapjes gingen ook aan mijn neus voorbij. Ik was gelukkig met mijn thee en water. En had geen moeite om van alles af te blijven, dat is toch wel heel fijn.

2 opmerkingen:

  1. Aaah, ik hoop dat je er snel uitkomt met je vrienden. Iedere verandering roept weerstand op en blijkbaar ook deze... Laat je hierdoor niet van de wijs brengen. Je bent zo goed bezig, volhouden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lastig hoor, zulke dingen... Dapper dat je hebt gemaild, en ik hoop dat jullie tot een goede oplossing komen. Voor mezelf heb ik besloten dat als ik deze maand bv met een vriendin samen eet, ik wel ga zeggen dat ik geen suiker en (reguliere) zuivel eet. Maar dat als ik in een groep eet, ik niet ga verlangen dat de hele groep zich aan me aanpast danwel dat de kok iets aparts voor me maakt. Dat is echter een keuze voor deze maand, misschien dat ik het later weer anders ga doen. Ik zat trouwens verlekkerd te kijken naar je boekweitpannenkoeken, wat een traktatie om dat 's ochtends te eten, jammie. Daar kan geen boterham met jam tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen