zondag 19 januari 2014

Dag 17

De hoofdpijn die ik gisteren had zette door en vanmorgen bij het opstaan was deze er nog steeds. Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het niet door de suiker komt, maar door mijn maandelijkse periode, want dan loop ik vaker 1-2 dagen met hoofdpijn rond. Maar toen ik me dat realiseerde, realiseerde ik me ook nog iets totaal anders. Normaal gesproken heb ik altijd 1-2 dagen voordat ik ongesteld moet worden enorme trek en eet ik alles wat los en vast zit. En nu heb ik daar helemaal geen last van gehad. Een andere symptoom van mijn naderende ongesteldheid was er wel: een puisterige kop. Ik vraag me af of het niet hebben van de extreme trek komt doordat ik nu suikervrij eet? Als dat zo is ben ik er echt heel erg blij mee. Ondanks dat deze eetbuien mij niet echt extra kilo's opleverden, was het ook niet echt gezond.

Omdat het weer weekend is, ging ik de keuken in om iets te bakken. Het werden havermout-kokoskoekje gezoet met honing, een recept dat ik nog niet eerder had gemaakt. En het resultaat was erg lekker. Te lekker, want er bleef niks over tot zondag.

Ontbijt
2 crackers met kaas en tomaaat + 
2 roggebrood met kaas en tomaat
Peer

Lunch
Tosti met kaas (bio selt/zonnebloem desembrood) en een 
 kop prei mosterd soep die ik gisteren maakte

Tussendoor 's middags
4 havermout-kokoskoekjes

Diner
Aardappel-ovenschotel met champignons en een berg erwtjes. 
Ik wilde eigenlijk een blik erwtjes/worteltjes opentrekken, maar daar 
bleek suiker in te zitten. De pot erwtjes die nog in de voorraad stond zat 
alleen honing in. Bij de volgende aanschaf toch maar op letten en anders 
voor diepvries gaan.


toetje: sinaasappel

's avonds kreeg ik toch behoorlijk trek in lekkers. Omdat ik 's middags al koekjes had gebakken vond ik dat ik beter niks meer kon maken. Ik pakte nog een stukje raw chocolate uit de diepvries, maar dat bevredigde mijn gevoel niet helemaal. Nog een handje studentenhaver dan maar, maar daarna bleef ik zin hebben  in iets. Dit blog motiveerde mij toen wel om niks te pakken, want het voelt alsof ik het hier dan moet opbiechten en dat wilde ik niet, maar liegen ook niet. Dus zette ik mijn verveling? om in iets positiefs en ruimde 3 keukenkastjes op. Daarna was de trek gelukkig weg.

2 opmerkingen:

  1. Dat ga ik ook eens proberen. Die onweerstaanbare trek weerstaan door te gaan opruimen/schoonmaken. Wie weet helpt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het suikervrije eten er inderdaad voor zorgt dat je minder eetbuien hebt. Als ik me strikt aan suikervrij eten houd is er geen probleem maar als ik eens zondig heb ik nadien ook weer veelmeer trek.En dan is het weer een drietal dagen vechten tegen de snaaidrang en als dat lukt ben ik terug vertrokken. Ikmag dus gewoon niet meer zondigen.
    Ik heb je leuke blog trouwens ook op mijn blog geplaatst. Vind ik hem makkelijk terug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen