donderdag 16 januari 2014

Dag 14 - min 1,2 kilo

Vanmorgen op de weegschaal gestaan en sinds de start 2 weken geleden, is er nu 1,2 kilo af. In de eerste plaats ben ik niet gestart met het vermijden van geraffineerde suikers om gewicht te verliezen. Maar ik kan niet ontkennen dat ik hier heel blij mee ben. Maar nog belangrijker, ik voel me ook beter. Het lijkt alsof ik meer energie heb en eigenlijk geen last meer van dips na het eten. Zou dit echt allemaal komen doordat ik de suiker nu laat staan, eigenlijk kan ik dat niet helemaal geloven, maar het lijkt toch echt zo te zijn. Genoeg motivatie om hiermee door te gaan dus!

Ontbijt
Yoghurt met banaan en pecannoten


Tussendoor 's morgens
2 kopjes koffie met opgeklopte melk

Lunch
Omelet met champignons en bieslook en wat kerstomaatjes 
(een aantal tomaatjes verdwenen al in mijn mond bij de bereiding)

Tussendoor 's middags
4 dadels met roomkaas 
(al opgesnoept bij het bereiden van mijn hapje voor vanavond)

Diner
restverwerking: wortels, kidneybonen, courgette, ui, 
bloemkool, paprika, pasata en een beetje chilikruiden

Met wat tortillachips, guacamole met fetakaas en crème fraîche een 
heerlijke maaltijd. Ja, ik heb een nieuwe verslaving guacamole

toetje: peer

's avonds - nieuwjaarsborrel
4 dadels met roomkaas
2 stukjes paprika met geitenkaas en kruiden
stukje aardappel gevuld met geitenkaas
paar nootjes

Op de nieuwjaarsborrel was er best veel zonder suiker. Ik heb een paar dingen genomen waar ik bijna 100% zeker van wist dat er geen suiker in zat. De rest heb ik lekker laten staan en daar had ik geen moeite mee. Zeker geen zin in de zoete dingen die er stonden. Van de hartige dingen scheelde het dat veel ook met vlees of vis was en ik sowieso niet eet. Over de gevulde eieren, blokjes kaas, en sweet paprika met roomkaas uit de super, stokbrood met pesto twijfelde ik en heb ik lekker laten staan. En gelukkig kreeg ik ook geen opmerkingen over mijn glas water en had ik ook geen moeite mee doordat ik al veel langer dan januari geen (fris)drank en sap meer drink.

5 opmerkingen:

  1. En je kunt ergere verslavingen hebben dan een guacamole, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je dit bij houdt. Even een vraag. Mag de tortillachips wel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zelf niet zo'n problemen met tortillachips als je ze beperkt eet. Kijk wel altijd even naar het ingrediënten lijstje. Die ik eet zit alleen maismeel, zonnebloemolie en zout in, maar in sommige merken zit ook suiker en andere onnodige toevoegingen die laat ik liggen.

      Verwijderen